2011. július 5., kedd

Kevés időbefektetést igénylő ételek

Nem feltétlen gyors ételek!!!


  • az jutott eszembe, hogy olyan kajákat kéne csinálni (jénaiba, római tálba) ahol a hús és a köret is együtt tud sülni.. 
  •  Mindenféle rakott hús, tészta, zöldség elkészíthető így, akár naponta is. És laktató...
  • utoljára ezt a turbó sütést csináltam- igaz a köret itt külön volt: csüt bevásárlás, szeletelt csirkemell filé. Még este fokhagymás tejbe bevágtam (kb 10 perc) egész éjjel csücsült a hűtöben. Péntek este jénaiba bevág, kis tejes páccal félig leönt, alufólia rá, sütőbe bevágni (kb megint 10 perc) egy órán keresztül főtt az alufólia alatt, aztán sütő lekapcs, - már kb éjjel 11 fele járt- sütőben kihül. Szombat reggel már csak annyi volt a dolgom, hogy az alufóliát leszedtem, megkentem tejföllel a tetejét - kicsit hagytam rásülni- aztán megszórtam reszelt sajttal a tetejét- és grill fokozaton hagytam rásülni (nem engendtem teljesen megbarnulni, hogy legyen kicsit szaftos, ne fakéreg szerű legyen) 
  • egyébként a pörköltet én simán csinálnék e gy "kondérral" :) aztán kisebb adagokban lefagyasztanám. Arról nem tudom, honan jönne rá, hogy nem frissen készült..........
    és ha van egy csomo adagnyi prökölt az aztán nagyon jól lehet variálni: rizzsel rizseshús (de akár külön is jó), tésztát főzöl hozzá, káposztával székelykáposzta, jól megfokhagymázod még, vagy hozzárotyogtatsz sonkát, savanyú uborkát, stb.. 
  • én még szeretem az egyben sült fasírtot is: darálthús, fűszerek, tojás, áztatott zsemle (diétásan áztatot zabpehely) aztán formába reszem, és zsupsz a sütőbe (nem kell formázgatni, zsemlemorzsázni, olajban sütögetni)
    lehet gazdagítani főtt tojással is.
    kb 20 perc alat megvan, aztán csak sül :)) lehet hidegen is enni felvágott helyett, meg melegen is körettel: zöldség, krumplipüré pld.. Fogyózáskor pld ettem már zellerpürével is :)) meg persze főzelékfeltétként is jó :)
  • A köret + hús együtt verzióra még nem teszteltem élesben semmilyen kaját, viszont úgy csinálnám, hogy római tál aljába bacon, rá karikára vágott krumpli, rá hagyma, megint rá bacon, ráfektetném az előzőleg bepácolt vékony szelet csirkemellfiléket, arra is bacon :)))) aztán be a HIDEG sütőbe (nem szabad a római tálat előmelegítettbe rakni és ugye a tálat vízbe is be kell áztatni felhasználás elött)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése