2011. július 14., csütörtök

Főzelék feltétek - sült cékla

Érdekes kérdéssel találkoztam az imént a csoportban, Simonka Zsuzsa részéről merült fel: "Főzelékfeltétet szeretnék! Kritériumok: ne legyen virsli, fasírt, pörkölt, tükörtojás, kolbász, sülthús. Ötlet?"
Elsőre kicsit úgy éreztem, hogy véglegesen és visszavonhatatlanul leszűkült a kör, és nem lesz megoldás, de perceken belül jöttek a jobbnál jobb ötletek. És én most ide bejegyzem, hogy meglegyen később is.
  • grill halloumi, cukkínifasírt
  • sült zölség (fűszeres olajba forgatva és be a sütőbe)  - A sárgarépa, karfiol, brokkoli, karalábé nagyon finom és különleges sütve. 
  • panírozott (esetleg csak lisztbe és pirospaprikába forgatott) és úgy kisütött krumplikarikákat (ezt főtt vagy héjában sült krumpliból kell csinálni)

Sült zöldség elkészítési javaslat: "jénaiba kevés olajat és fűszereket összekeverek (só, bors, kömény, rozmaring, majoránna), majd belekeverem a kockára, vagy hasábokra, esetleg karikára vágott céklát, hogy mindenhol olajos és fűszeres legyen, majd a sütőben kb 170 fokon sütöm kb 30-45 percig. .

De az összes zöldséget így szoktam sütni, mert nagyon egyszerű és lehet a fűszereket is variálni. A kelbimbó, gomba, édeskömény, zeller, répa, brokkoli, karfiol is nagyon jó így"


További javaslatok Timitől (a fenti is tőle származik):











Még egy javaslat a sült cékla elkészítésére: "A sült céklát én úgy szoktam, mint a parázsban sült krumplit. az alufóliát kicsit beolajozom, belecsomagolom a megpucolt céklát. Ha túl nagy, akkor kb pingponglabda méretű (nem formájú :D) hasábokra vágom. Sütöm, amíg puha nem lesz" (Simonka Zsuzsa)
Én biztosan kirpóbálom.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése